پاویون امارات متحده عربی
طرح کالاتراوا برای غرفه امارات متحده عربی در اکسپوی 2020 دبی، "تفسیری نمادین از جریان حرکت"، تجربه ای فراگیر و چندحسی به مساحت 15000 متر مربع است. تصاویری که اخیرا توسط استفان ابودارام گرفته شده است، ساختاری متشکل از 28 بال کنسول خودکار را نشان می دهد که و در محدوده 110 و 125 درجه می چرخند. علاوه بر این، این عکسها یک نورگیر مرکزی را نیز نشان میدهند که شبیه لوگوی نمایشگاه امسال است.
غرفه امارات متحده عربی که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است مضمون "بالهایی که جریان حرکت را به تصویر می کشند" را در خود جای داده است. این پروژه که در فضای سبز ادغام شده است، به دنبال معرفی بازدیدکنندگان با تاریخ، فرهنگ و نوآوری های امارات است.
پاویون بریتانیا
مشارکت بریتانیا در اکسپو 2020 دبی یک سازه مجسمهای چوبی است که تنوع فرهنگی و همکاری را جشن میگیرد و بریتانیا را به عنوان محل ملاقات فرهنگها و ایدهها برجسته میکند. پاویون شعر که توسط هنرمند و طراح Es Devlin ایجاد شده است، از الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشینی برای تبدیل ورودی بازدیدکنندگان به اشعار جمعی استفاده می کند.
در غرفه شعر، از بازدیدکنندگان دعوت میشود تا در هنگام ورود به فضای مرکزی، کلمهای را اهدا کنند، که این مشارکتها را به زبانهای انگلیسی و عربی همراه با منظرهای کرال به نمایش میگذارد. یک الگوریتم کلمات اهدا شده را در متن ها جمع آوری می کند و هر دقیقه یک شعر جمعی ایجاد می کند.
غرفه بریتانیا که در منطقه «فرصت» واقع شده است، این سازه از الوارهای چند لایه با چوبی که از جنگلهای ایتالیا و اتریش بهطور پایدار مدیریت میشود، ساخته شده است.
پاویون آلمان
آزمایشگاه معماری رویایی (LAVA) برای طراحی پاویون آلمان برای نمایشگاه اکسپو 2020 دبی انتخاب شده است. این غرفه که به عنوان یک پردیس عمودی طراحی شده است که طبیعت و فناوری را در هم می آمیزد، طراحی دارای یک سقف آزاد است که مکعب های شناور به هم پیوسته را در بر می گیرد که فضاهای نمایشگاه و رویداد را در خود جای می دهد.
با نشان دادن موضوع اکسپو، همه چیز از استفاده هوشمندانه از شرایط آب و هوایی محلی گرفته تا استفاده مجدد از مصالح و ساخت و ساز به گونه ای طراحی شده است که پایدار باشد. این مفهوم به نوآوری آلمان در طراحی غرفه نمایشگاه با استفاده از روشهای جدید شکلدهی فضا - از میس ون در روهه بارسلونا 1929 تا فری اتو مونترال 1967 تا سالن کنسرت کروی فریتز بورنمان اوزاکا 1970 ادامه میدهد.
تضاد فضای بسته و تجربیات نمایشگاهی غوطه ور، تبادل هیجان انگیزی بین فضاهای داخلی و خارجی ایجاد می کند. ساختار باز از عناصر انتزاعی و مواد شگفت انگیز، ترکیبی از تکرار و تمایز تشکیل شده است. سقف ابری که توسط کابل های فولادی عمودی پشتیبانی می شود، از گرما جلوگیری می کند و نور و دما را در دهلیز کنترل می کند. این انرژی تولید را کاهش می دهد، منابع را با صرفه جویی در وزن بهینه می کند و شرایط فنی را برای یک تجربه دلپذیر بازدیدکننده ایجاد می کند.
پاویون لهستان
پاویون لهستانی برای نمایشگاه اکسپو 2020 دبی که توسط شرکت معماری مستقر در ورشو WXCA و استودیوی سوئیسی Bellprat Partner طراحی شده است، اشاره ای به مناظر طبیعی این کشور است که بخش مهمی از هویت لهستانی را نشان می دهد. این پروژه از طریق یک ساختار مدولار پوشانده شده توسط یک مجسمه جنبشی شبیه به دسته ای از پرندگان، به ایده تحرک اشاره می کند و در عین حال ارتباط طبیعی ایجاد شده توسط مهاجرت پرندگان بین لهستان و امارات را به نمایش می گذارد.
غرفه سه طبقه که در منطقه تحرک قرار دارد مجموعه ای از "جعبه های" چوبی است که در داخل یک مجسمه جنبشی قرار گرفته اند که نمادی از مهاجرت پرندگان از لهستان به شبه جزیره عرب است. آدریان مالینوفسکی، کمیسر کل پاویون لهستان، میگوید: «این یک [پیوند] طبیعی است که وقتی از روابط و روابط بین [دو منطقه] صحبت میکنیم به ذهن ما خطور میکند». نصب از ماژول های آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که با حرکت هوا بال می زند. این مجسمه در فضای داخلی پاویلیون تکرار می شود و تجربه ای بدون درز ایجاد می کند. انتخاب الوار برداشت شده از جنوب شرقی لهستان به دلیل امکان برچیدن و تغییر کاربری آسان تر ساختار بود.
نظر خود را بیان کنید :